Kvinnor i allmänhet

Jag kan vara lite småfemenistisk ibland och ganska ofta.
Men hey, det kan behövas i vårt samhälle då och då lika mycket som det har behövts genom alla tider!
Det är liksom männes "rätt" att få behandla kvinnor som en slit- och släng-vara. Jag säger inte att alla män är så men det finns många exempel. Typ, alla dessa våldtäkter som skett i Örebro titt som tätt. Är det en copycat ala Eliasson eller känner män att det är så mycket enklare att våldta än att anstränga sig lite med blommor och choklad?? Ska det inte räcka med att runka till en porrartikel?? Det finns sexleksaker om man inte har någon stabil!! Man ska inte behöva springa runt att fälla första bästa tjej på stan efter krogen om man inte fick något kap där.
Samtidigt så tycker jag att endel tjejer uppmuntrar till männens frustration.

Jag talar om tjejer som viker ut sig i tidningar och i det nya fräscha internet. Vad säger det om er?? Att ni är coola teasers som säger åt männen "se men inte röra" eller ger ni männen större behov att ta till stenåldersmetoden.
Man se kvinna. Man slå kvinna i huvud. Man ta kvinna i håret. Man släpa in kvinna i grotta och tömma sin säd.
Eller är det bara jag som har konstig moral när jag tycker att utvikningsbrudar är dumma i huvudet??
99% äger ett par bröst i sillicon... betyder det att jag också borde vika ut mig när jag fått mina sillicar??
Tveksamt, vääääldigt tveksamt.

Igår såg jag en dokumentär på tv4 om kvinnor som förminskar sina inre blygdläppar för att de anser att dem är för långa. Okej, vissa kvinnor kan faktiskt ha problem med sina blygdläppar, men de tar ju nästan bort hela inre blygläpparna så att det ända man ser är dem yttre. Är inte det att ta i?
En av tjejerna i programet hade blivit mobbad av sin syster som i sin tur hade sagt till tjejens killkompisar om dennes blygdläppar. Killarna då börjat mobba henne tillsammans med systern.
Hur fan är man funtad som syster då och jag undrar om killarnas kukar såg så jäkla fancy ut.
Let's face it, könsorgan är inte vackra, de är lite av en egen personlighet, de fyller ett syfte och det räcker.
Nu finns det ju killar som förfinar sina penisar också, typ förstorar, breddar, omskärelse, förhudssträckning och annat kul. Och visst storleken har betydelse, men nu vill jag prata om kvinnor.

En annan sak jag har undrat över är den här grejen med att tjejer som redan är smala och snygga vill bli ännu smalare, så kallade "trivselkilon" står mig upp i halsen. Ända sen jag började högstadiet så har det varit ett mysterium för mig att tjejer som är smalare än mig vill bli ännu smalare. Betyder det att dem tycker att jag är tjock?? Är inte det lite kränkande mot ens kompisar att säga att man vill bli smalare om man redan ser ut som andra tjejers ideal. Jag säger inte längre att jag vill bli smalare, jag vet hur det sätter ens tankar på språng. 
Jag gillar mina ben, förut hatade jag dem, visst jag skulle vilja ha en lite starkare överkropp och kanske på så sätt få lite stabilare mage, rygg och armar, som jag ibland har så svårt för at tycka om och ibland älskar, beroende på vilken dag i månaden det är.

Men till varför jag ens skriver det, det som är mellan raderna.
Försök att tycka om era kroppar.
När ni är 93 så kommer ni tänka tillbaka och tänka "Jag var en sexig superkvinna", se er i spegeln, rätta till en rynka och säga "Jag är fortfarande en sexig superkvinna" och sen gå och nypa eran man i stjärten och ha lite happy hour. Så kommer jag iallafall göra. Sen får man träna och så för att vara stark och orka saker och vara sund och sånt men glöm inte att leva och unna sig saker också!! 
Jag känner bara snygga tjejer,Alla snygga på sitt sätt. Jag är en snygg tjej!!
Visa att du är det utan att banta eller operera dig(om det inte kan förbättra din livskvalitet).
Det är din nya utmaning!

Skål och välkomna.
 


Kommentarer
Postat av: Linda

Bra inlägg Lisa! Kan inte mer än att hålla med dig. Jag tycker att det är grymt viktigt att kunna unna sig saker. Jag gör det hela tiden. Jag må träna ganska mycket men oj vad jag unnar mig saker för att jag orkar ta mig igenom ett jobbigt pass. Det tycker jag att jag förtjänar :) hehe



Det där med att banta har jag aldrig förstått. Jag älskar mat och skulle aldrig kunna sluta äta, det förstör bara kroppen. Däremot har jag börjat äta hälsosammare den senaste tiden. Jag känner att jag mår mycket bättre av det. Jag är piggare och orkar mer.



Oj, nu blev det är jättelång kommentar. Vill bara sluta med att säga att jag tycker att du är grymt sexig! ;)

2011-11-15 @ 20:26:41
URL: http://hearmebreathe.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jamenprecis!! Det är skillnad på att äta nyttigt för att leva längre än att äta luft eller någon udda shake för att gå ner i vikt. Jag har provat shake i min dumma ungdom, jag har prövat miniportioner som får plats i ett deciliter mått och jag har försökt att spy upp mat. Käkat piller och hetstränat på kvällarna. Vad ger det liksom?? Nu har jag en fuckad mage som inte tål ditten och datten. Men äter med glädje en pizza för att det är gött :D



Du är en sexig brud du med <3

2011-11-16 @ 16:56:10
URL: http://rainbowsforever.blogg.se/
Postat av: Linda

Precis! Jag har gjort samma jag också.



Ja, jag ska skriva massor massor så du har något att göra. Jag är så glad för din skull. Så kul att det äntligen blir av! <3

2011-11-16 @ 20:58:30
URL: http://hearmebreathe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0