18 februari 2011

Jag får ofta höra att "Lisa, du är så stark som person!" "Jag hade aldrig klarat av det där!"
Men sanningen är att jag ÄR inte stark, jag är bara en jävligt bra skådespelare.
Jag får er att tro att jag mår superbra när vi ses, men inombords så kanske jag håller på att förkolna av sorg, ilska, oro eller en annan förstörande känsla. Jag har så lätt att vrida på ett leende och vara sprudlande och full av liv men ibland visar jag hur jag mår på sätt som gör att ni inte ser att jag mår dåligt, men ni märker det. Typ som om jag skriver en grej på Facebook. Men det är få som faktiskt kommer få se mig gråta, jag klarar inte av att gråta inför folk, jag försöker hålla tårarna borta och det gör djävulskt ont i hela mig när det sker.

När jag är ensam, är det helt annorlunda. Den här morgonen har jag fått två sms som fått mig att börja gråta. Tyst, för Pappa var på nedervåningen och jag vill inte att folk ska se mig gråta så därför gråter jag helst i min ensamhet. Jag vill inte visa min sårbarhet.

Men idag kommer jag säkert gråta mer och för Pappa och allt och alla, för idag åker jag till Uppsala för att få veta om jag har genen eller inte.
Och jag är så jävla nervös, jag känner mig så trasig på något sätt.
Fan, jag ÄR trasig!!
Så många år av dålig sjävkänsla, sorg efter Mamma, den ständiga oron att inte räcka till, att alltid försöka vara omtyckt och göra rätt och annat skit har satt djupa spår i mig som gör att när jag får mina svaga ögonblick inte vet vart jag ska ta vägen.

Så, men varför ska detta vara så jobbigt?? Jag kan göra något åt det om jag har genen, jag kommer ha snygga bröst när jag är 105 år och jag är inte ensam, jag och Sara kommer sitta en dag med våra fejkbröst och allt kommer vara awesome. Men om jag inte har den så är det Sara som får ha snygga bröst vid 105. och jag och Emma kommer sitta där med bröst ner till knäna.
Så varför gråter jag??
Det är ingen fara ju!
Ta mig samman och gå mot nya vyer!!
Allt kommer ordna sig.

DET känns skönare efter att jag fått skriva av mig.
Nu är jag redo att åka till provsvaret!

Vi hörs <3


Kommentarer
Postat av: Linda

Oh Lisa. Jag är så glad att jag träffade dig. Du är så underbar! Vad som än händer så kommer du klara det. <3

2011-02-18 @ 12:27:00
URL: http://lindalondon.blogg.se/
Postat av: Emma

Nästa gång vi ses ska jag slå dig systerligt. Sen ska jag krama dig tills du börjar gråta och tappar andan. Och sen ska vi gråta ihop och Alva ska kolla på oss som om vi vore knäppisar. Sen kommer allt kännas bra en stund. Och behövs det så gör vi om det på en gång.

För jag tänker laga dig! <3

2011-02-18 @ 13:51:07
Postat av: Emma

Och förresten, bröst ner till knäna!? NI SKA FÅ SE! Jag kommer ha de snyggaste brösten världen skådat!

2011-02-18 @ 13:51:58
Postat av: Johanna

Go woman go! <3<3<3 Tänker på dig <3<3

2011-02-19 @ 00:32:55
Postat av: Faster Anna

Ett steg på vägen Lisa, nu har du skrivit ut det jag vetat men inte kunnat göra sá mycket åt. Men vi är mer lika än du tror!

Heja Emma gört ordentligt

Massor med kramar

2011-02-19 @ 18:35:38
Postat av: Faster Anna

Ett steg på vägen Lisa, nu har du skrivit ut det jag vetat men inte kunnat göra sá mycket åt. Men vi är mer lika än du tror!

Heja Emma gört ordentligt

Massor med kramar

2011-02-19 @ 18:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0