IBS

Medans vi håller på och pratar om mina medicinska funderingar och grejor så kan jag ju bara meddela att jag har IBS (irritable bowel syndrome) vilket betyder att min mage/tarmar är extra känslig mot mat, så jag ska nu gå på piller som motverkar svullen mage och ett piller som tar bort krampen i magen, ska också leta på en dietist, komunen är dum och vill inte ge remiss till IBS-patienter (man måste vara opererad i mage eller tarm för att få komma till en dietist) fastän mat är grunden till all ondska (de tycker att jag får prova mig fram om jag inte hittar en dietist, ta reda på själv vad för mat som inte funkar) jag vet att sädeslag är dålig idé att äta, jag vet att laktos suger, rotfrukter är jobbiga och rött kött är lika med trubbel, men jag kan ju också vara känslig mot något annat, är E-ämnen dumma, socker, jäst. Men först ska det googlas!!!

Dock är jag glad att jag har en diagnos, fastän jag redan nästan gett mig den själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0