15 December 2010

Idag var jag så otroligt poppis i telefon så ni ska bara veta!!
Det ringde och smsades hur mycket som helst till mig.
Det var jobbet, pappa, kusinen och sen Kristina uppe på Uppsala Universitetssjukhus.
Den sistnämda berättade att nu banna mig skulle jag få en tid att bli tömd på blod och prata lite bröstcancer en stund uppe i Uppsala. Så i slutet av januari sätter jag mig i en bil (själv om jag har körkort då eller med pappa eller så får jag åka tåg) och tar första steget i att få veta om jag har mammas bedårande cancergen som ger bröstcancer och äggstockscancer.

Jag måste säga att jag är så jävla rädd!! Sara hade genen och ska nu gå igenom bröstbortplockning inom en mycket snar framtid, äggstockarna och det rycker vid 40. Jag tänker mycket på henne just nu. Kanske måste vi gå igenom detta tillsammans eller så kan jag vara med och stötta henne.
Jag är rädd för min skull också, tänk om jag också har genen. Brösten skiter jag i, har aldrig gillat dem, utan äggstockar har man ingen mens= ingen mensvärk, dock inga egna barn efter 40, men om jag vill ha barn efter 40 så kan man adoptera!! Det skulle jag inte säga nej till. Min drömfamilj är ju att ha ett barn från varje världsdel.
MEN!! Det är två stora operationer!! Och något kan säkert gå fel i framtiden också, det vet man inte. Denna jävla gen ger säkert cancer i stortån också, I tell you, det skulle inte förvåna mig.

Så, that's how I see it. Just nu vill jag dock försöka att inte tänka på det. Önskar dock att vi hade vetat om detta innan mamma fick cancer, så hon kunde testa sig, så hon slapp få cancer, så hon fortfarande hade varit kvar här hos oss och delat all glädje som faktiskt har varit de senaste åren.

Åh fuck.... Nu är det jobbigt.... Men jag vill veta, för då kan jag göra något, annars kommer jag bara sitta på nålar och vänta på en bomb som kommer smälla. Det är mitt liv som kommer avgöras!!
Detta är något av det mest seriösa jag kommer göra.

Nej nu tänker vi glada tankar om små rosa elefanter med fluffiga vingar och regnbågar som drar över skyn och jul!! Jul Jul strålande jul!! Familj och vänner, mat och Kalle Anka.


Kommentarer
Postat av: Linda

Tänker på dig Lisa. <3

2010-12-15 @ 22:28:00
URL: http://lindalondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0